Freitag, 25. März 2016

ZOOTOPIA (Howard/Moore, 2016): Percussion Pastiche

Michael Giacchino is most well-known as the go-to composer for both Pixar and J.J.Abrams. In recent years, he has become something like an American counterpart of Alexandre Desplat, if not in sheer productivity certainly in versatility. He delivered a John Williams infused score for Brad Bird's TOMORROWLAND while his gently repetitive score for Pete Docter's INSIDE OUT reminded me of Thomas Newman. For ZOOTOPIA, I expected someone from Remote Control Productions (probably Henry Jackman) delivering a percussion heavy soundscape. Instead, Michael Giacchino took the job of creating a percussive pastiche of world music, jazzy tv thriller riffs and dance rhythms.

Michael Giacchino ist hauptsächlich für seine Zusammenarbeit mit den Pixar-Regisseuren und J.J.Abrams bekannt. In den letzten Jahren wurde er zudem so etwas wie ein amerikanisches Gegenstück zu Alexandre Desplat; wenn auch eher bezüglich Vielseitigkeit als Produktivität. Für Brad Birds TOMORROWLAND schrieb er im Stil von John Williams. während sein unaufdringlich repetitiver Score für INSIDE OUT an Thomas Newman erinnerte. Für ZOOTOPIA wäre eigentlich ein perkussionslastiger Score aus den Reihen von Remote Control Productions (am ehesten von Henry Jackman) zu erwarten gewesen. Doch stattdessen lieferte Michael Giacchino das gewünschte Pastiche aus Weltmusik-Perkussion, Fernsehkrimi-Jazz und Tanzrhythmen.

[RV] 
Shakira as "Gazelle" performing her equally percussion driven theme song "Try Everything".

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