Freitag, 7. August 2015

LADYBIRD, LADYBIRD (Loach, 1994): unobtrusive red - green color schemes

LADYBIRD, LADYBIRD is a polemic tale of a woman trying to break a vicious circle of poverty and domestic violence. Ken Loach's relentless kitchen sink realism with its seemingly drab, natural lighting gives the impression of documentary-like film making. However, a closer look reveals a strong reliance on complementary primary colors red and green, based mostly on object colors, only rarely colored lighting. How many of these objects have been discovered and re-arranged in the location and which objects were specifically made/painted/chosen would have to be researched.

LADYBIRD, LADYBIRD ist ein polemischer Film über eine Frau, die aus dem Teufelskreis von Armut und häuslicher Gewalt auszubrechen versucht. Ken Loachs unerbittlicher Sozialrealismus mit seiner grauweissen, scheinbar natürlichen Beleuchtung vermittelt den Eindruck eines Dokumentarfilms. Auf den zweiten Blick zeigt sich jedoch eine starke Konzentration auf die komplementären Primärfarben Rot und Grün - hauptsächlich basierend auf Objektfarben, nur selten auf farbigem Licht. Wieviel dabei an Vorgefundenem einfach umarrangiert wurde und welche Objekte speziell für den Film angemalt/ausgewählt wurden, wäre zu recherchieren.

[RV]
Using mostly object colors (I am not so sure about the red door of the apartment) the production design emphasized red and green (leaning towards blue).

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